Polityka prywatności
I
[Zawartość polityki prywatności administratora]
1. Niniejsza polityka prywatności zawiera obowiązujące u administratora zasady zbierania
i wykorzystywania danych osobowych o użytkownikach strony internetowej www.gabinetpomorska.pl
Nadrzędnym celem administratora jest zapewnienie użytkownikom ochrony prywatności na poziomie
odpowiadającym standardom określonym w obowiązujących przepisach prawnych, w szczególności:
Ustawie z dnia 8 czerwca 2001 o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym
Ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
Ustawie z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych).
2. Dokument określa także zasady przetwarzania oraz zabezpieczania danych osobowych przez personel/
osoby współpracujące z administratorem tj. lekarzy, psychologów, pedagogów, psychoterapeutów,
pracowników recepcji zgodnego z wymaganiami RODO oraz przepisami bezwzględnie obowiązującego
prawa polskiego w zakresie przetwarzania danych osobowych.
II
[Administrator danych]
Administratorem oraz Operatorem serwisu jest: Pomorska Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne
Sotwin Grochocki s.c., z siedzibą w Krakowie pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków, NIP: 677-252-36-
23.
Z administratorem można kontaktować się:
pod adresem korespondencyjnym ul. Ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków
pod adresem poczty elektronicznej: gabinetpomorska.pl
III
[Definicje]
1. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania
poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną,
psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator
internetowy orazinformacje gromadzone
za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
2. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
3. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
4. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem url:gabinetpomorska.pl
5. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z funkcjonalności serwisu
opisanych w Polityce.
6. Psycholog/Psychoterapeuta/Lekarz – osoby wykonujące zawód na podstawie uzyskanych uprawień i
certyfikatów
7. Pacjent – osoba podejmująca decyzję o skorzystaniu z usług oferowanych przez psychologa
/psychoterapeutę.
8. Gabinet – miejsce realizacji usług udzielanych pacjentowi przez psychologa/psychoterapeutę lub lekarza
psychiatrę pod adresem wskazanym w pkt II powyżej.
9. Osoby bliskie – osoby pozostające w emocjonalnej i/lub prawnej relacji wobec pacjenta, których dane
osobowe i/lub dane wrażliwe pozostają pozyskiwane, przechowywane i przetwarzane przez
psychologa/psychoterapeutę lub lekarza celem realizacji usług.
IV
[Przetwarzanie Danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu]
Przywiązujemy dużą wagę do poszanowania prywatności osób odwiedzających naszą stronę internetową.
Gromadzimy dane tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do sprawnego zarządzania naszym serwisem i
wykorzystujemy je tylko i wyłącznie w tym celu. Dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi
nasz serwis. Użytkownicy mogą korzystać z naszej strony anonimowo, nie zabiegamy o ich identyfikację, nie
wymagamy rejestracji czy logowania, Serwis nie posiada newsletteru.
V
[Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych w Serwisie]
Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych
podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
1. Nasza strona nie zbiera automatycznie danych użytkowników takich jak adres IP, typ przeglądarki,
informacji o systemie operacyjnym, ustawieniu strefy czasowej, czasów dostępu i wszelkich innych
odsyłających na adresy stron internetowych.
2. Zbierane informacje nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkowników lecz w połączeniu z
innymi informacjami mogą stanowić dane osobowe i w związku z tym administrator obejmuje je pełną
ochroną przysługującą na gruncie RODO.
3. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu przetwarzane sąprzez Administratora:
w celu realizacji usługi strony tj. świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania
Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest
niezbędność przetwarzania do wykonaniaumowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
możliwości skontaktowania się z pracownikami/specjalistami zatrudnionymi u administratora poprzez formularz
kontaktowy w celu umówienia wizyty ze specjalistą (art. 6 ust. 1 lit a) RODO);
w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną
przetwarzania jest prawnie uzasadniony interesAdministratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na
ochronie jego praw.
w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie plików cookies lub innych podobnych technologii,
wyrażonych przez odpowiednie ustawienie przeglądarki internetowej w związku z wyrażeniem zgody na
geolokalizację. Dane są przetwarzane do czasu zakończenia korzystania przez użytkownika ze Strony.
Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1lit. a) RODO).
realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. w zakresie przepisów podatkowych, ustawy o
rachunkowości) – podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
VI
[Informacja o plikach cookies „ciasteczkach”]
Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookie. Cele i zasady dotyczące korzystania z plików cookie
znajdują się w Polityce cookies, która znajduje się <tutaj>
VII
[Przesyłanie danych osobowych do państw trzecich]
W ramach informacji zbieranych w Serwisie dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich. Poziom
ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego
przez prawo europejskie. Wzwiązku z tym, żeAdministrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np.
Google dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, dopaństw trzecich, np.
doStanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie odbiorcom,
którzygwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych np. poprzez stosowanie mechanizmów
bezpieczeństwa przewidzianych przez RODO lub stosowanie standardowych klauzul umownych. Informacje na
temat podstaw i celów przetwarzania danych osobowych przez podmioty zewnętrzne znajdziesz w polityce
prywatności zamieszczonej przez takie podmioty, m. in.:
Google Ireland Limited: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
VIII
[Okres przetwarzania Danych osobowych]
Przetwarzamy Państwa dane jedynie przez okres niezbędny do celu ich przetwarzania lub dopóki jest to
od nas wymagane zgodnie z prawem, w szczególności w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do
ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed tymi roszczeniami lub do momentu ich
przedawnienia. Po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.
Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane. Dodatkowo dane
osobowe w placówce będą przetwarzane i przechowywane przez poszczególnych specjalistów / osoby
współpracujące z administratorem na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych lub na
podstawie odrębnych przepisów prawa.
Dane osobowe Użytkownika Serwisu będą przechowywane:
1) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i realizacji umowy na wykonanie usługi
(procesu terapeutycznego) – przez okres realizacji zawartej umowy i do czasu jej prawidłowego rozliczenia, a także
do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z zawartej umowy;
2) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji obowiązków wynikających zprzepisów prawa
– do czasu wypełnienia tych obowiązków i przez okres wymagany przez przepisy prawa;
3) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w związku z uzasadnionym interesem Administratora – do
czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę tego przetwarzania
lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania – jednak nie dłużej niż przez okres 2 lat od daty
ich zgromadzenia;
4) w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody – do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia
celu przetwarzania.
IX
[Uprawnienia Użytkownika]
1. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych.
2. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, które
odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora.
3. W zakresie, w jakim dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w
dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem poprzez adres gabinetpomorska.pl z dopiskiem w
treści maila: Wycofanie zgody na przetwarzania danych. Z ograniczeniem, iż wycofanie zgody będzie bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania tych danych, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.
X
[Odbiorcy Danych osobowych]
1. W związku z realizacją Serwisu Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznympodmiotom,
w tym w szczególności dostawcom usług IT pozwalającym na prawidłowe korzystanie
z strony internetowej.
2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym
organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na
odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
XI
[Bezpieczeństwo Danych Osobowych]
1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są
przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie
osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywaneprzez nie
zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i
dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty
współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku,
gdy przetwarzająDane osobowe na zlecenie Administratora.
XII
[Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych]
Osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie tel.22/531 03 00.
XIII
[Inspektor Ochrony Danych]
W każdym przypadku osoba, której dane dotyczą, może również skontaktować się bezpośrednio
z Inspektorem Ochrony Danych administratora:
e-mailowo pod adresem poczty elektronicznej : iod@instytutksiazki.pl
Na wyżej podany adres korespondencyjny administratora z dopiskiem Inspektor ochrony danych
XIV
[Zmiany do polityki prywatności]
1. Polityka prywatności może być uzupełniania lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami administratora w
celu zapewnienia rzetelnej informacji użytkownikom serwisu dotyczącej ich danych osobowych i informacji o
nich. O wszelkich zmianach polityki prywatności użytkownicy zostaną poinformowani na Stronie.
2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 01.04.2025r.