REGULAMIN ORGANIZACYJNY GABINETÓW LEKARSKO-PSYCHOLOGICZNYCH POMORSKA

 

§1. Informacje wstępne
  1. Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielania usług w Gabinetach Pomorska s.c.
  2. Regulamin określa w szczególności:
    cele i zadania Gabinetów Pomorska,
    strukturę organizacyjną Gabinetów Pomorska,
    rodzaj działalności prowadzonej na terenie Gabinetów Pomorska i świadczonych usług,
    proces udzielania usług, w tym jego przebieg i miejsce udzielania usług,
    organizację przebiegu procesu udzielania usług w przypadku pobierania opłat,
    prowadzenie dokumentacji,
    prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji,
    zasady współpracy ze specjalistami,
    sposób kierowania jednostką.
  3. Regulamin jest dostępny do wglądu na stronie internetowej www.gabinetpomorska.pl oraz stacjonarnie w Gabinetach Pomorska.
  4. Korzystanie z usług oferowanych przez Gabinety Pomorska jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  5. Za korzystanie z usług Gabinetów Pomorska uważa się pobieranie usługi świadczonej przez Gabinety Pomorska, w tym kontaktowanie się z Gabinetami Pomorska w sposób bezpośredni bądź poprzez kontakt ze specjalistami pracującymi w Gabinetach Pomorska w celu ustalenia terminu świadczenia usługi.
§2. Informacje podstawowe
  1. Pomorska Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne Sotwin Grochocki s.c.,
    z siedzibą pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków, NIP: 677-252-36-23, REGON: 541-23-98-02.
  2. Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne Pomorska s.c. używają nazw skrótowych Gabinety Pomorska s.c. bądź Gabinety Pomorska.
  3. Właścicielami Gabinetów Pomorska s.c. są:
    Hubert Sotwin prowadzący działalność gospodarczą Hubert Sotwin pod adresem Pomorska 10/1 30-039 Kraków, NIP: 679-321-42-87.
    Kacper Grochocki prowadzący działalność gospodarczą Kacper Grochocki pod adresem ul. Pomorska 10/1 30-039 Kraków, NIP: 676-259-85-42.
  4. Gabinety Pomorska s.c. działają na podstawie umowy cywilnoprawnej z 01.04.25r. o założeniu niniejszej spółki cywilnej oraz regulaminu organizacyjnego.
  5. Kontakt z Gabinetami Pomorska s.c możliwy jest:
    osobiście i listownie pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków,
    telefonicznie pod numerami: 12 431 16 30 oraz 790 233 171,
    przez adres e-mail: gabinetpomorska@gmail.com.
  6. Świadczenie usług realizowane jest:
    stacjonarnie, w siedzibie Gabinetów Pomorska pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków,
    zdalnie, tj. za pomocą urządzeń i systemów teleinformatycznych,
    poza siedzibą Gabinetów Pomorska na podstawie zawartych umów z odrębnymi podmiotami.
§3. Zakres działania i rodzaj świadczonych usług
  1. Gabinety Pomorska s.c. świadczą usługi szeroko pojętego wsparcia, profilaktyki, leczenia, a także promocji i edukacji z zakresu zdrowia psychicznego oraz wsparcia w organizacji administracyjnej wymienionych.
  2. Usługi świadczone w Gabinetach Pomorska obejmują:
    psychologię i psychoterapię dzieci, młodzieży, rodzin i dorosłych,
    pedagogikę specjalną i logopedię dzieci, młodzieży i dorosłych,
    psychiatrię dzieci, młodzieży i dorosłych w ramach wsparcia w organizacji administracyjnej przez Gabinety Pomorska s.c. usług świadczonych przez odrębne podmioty lecznicze,
    dietetykę w ramach organizacji administracyjnej przez Gabinety Pomorska s.c. usług świadczonych przez odrębne podmioty gospodarcze.
  3. Gabinety Pomorska s.c. nie prowadzą działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 618 z późn. zm.).
STRUKTURA ORGANIZACYJNA GABINETÓW; ORGANIZACJA ORAZ ZADANIA JEDNOSTKI I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§4. Struktura organizacyjna
  1. Strukturę organizacyjną Gabinetów Pomorska stanowią:
    Kierownicy Gabinetów Pomorska,
    Specjaliści z zakresu wymienionego w §3,
    Pracownicy rejestracji.
§5. Zakres czynności pracowników
  1. Szczegółowy zakres czynności pracownika Zakładu leczniczego określa umowa (zlecenie, o pracę) oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
  2. Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji.
§6. Kierowanie Zakładem oraz współdziałanie wewnątrz Zakładu
  1. Zakładem kierują i reprezentują na zewnątrz Kierownicy Gabinetów Pomorska;
  2. Kierownikami Gabinetów Pomorska są osoby prowadzące działalność gospodarczą wymienioną w § 2.
  3. Reprezentacja Gabinetów Pomorska na zewnątrz jest możliwa także przez każdą osobę wymienioną w § 4 po ustaleniu z Kierownikami.
  4. Kierownicy oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach Gabinetów Pomorska, zobowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Gabinetów Pomorska w zakresie realizacji działań wymienionych § 3
  5. Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT
§7. Organizacja procesu świadczenia usług
  1. W przebiegu procesu udzielania usług wymienionych w § 3 uwzględnia się:
    wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa,
    zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Gabinetach Pomorska,
    zasady wynikające z obowiązujących przepisów prawa oraz określonych kodeksów etycznych zawodów udzielających usług z zakresu wymienionego w  §3.
  2. Odpowiedzialnymi za organizację procesu udzielania usług wymienionych w  § 3 ppkt c, d są odrębne podmioty lekarskie i gospodarcze, z wyłączeniem opieki w zakresie obsługi rejestracyjnej, za którą odpowiedzialność ponoszą Gabinety Pomorska s.c., uwzględniając przy tym przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
  3. Gabinety Pomorska i każdy pracownik zobowiązuje się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku ze świadczeniem usług.
§8. Godziny otwarcia
  1. Gabinety Pomorska są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 15:00 do 20:00.
  2. Informacje o godzinach otwarcia Gabinetów Pomorska są umieszczone na stronie internetowej www.gabinetpomorska.pl.
  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Gabinetów Pomorska, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem rejestracji lub specjalistą.
  4. Kierownicy zastrzegają sobie prawo do zmian godzin otwarcia wyszczególnionych w  § 8 ust.1 bez nanoszenia korekt na stronie internetowej i w regulaminie, w celu usprawnienia działalności Gabinetów Pomorska.
§9. Rejestracja
  1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej do tej czynności:
    w siedzibie Gabinetów Pomorska, 
    telefonicznie,
    mailowo,
    poprzez formularz na stronie internetowej,
    bezpośredni kontakt telefoniczny lub mailowy ze specjalista.
§10. Płatności za świadczone usługi
  1. Usługi świadczone w Gabinetach Pomorska są odpłatne.
  2. Opłata wnoszona jest za rezerwację terminu wizyty.
  3. Zakład pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna).
  4. Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się na stronie www.gabinetpomorska.pl, w poczekalni Gabinetów oraz u pracownika rejestracji.
  5. Opłaty za usługi dostępne w Gabinetach Pomorska mogą ulec zmianie.
  6. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę.
  7. Płatności za wizyty online odbywają się przed wizytą i są warunkiem jej odbycia.
  8. Dane do przelewu oraz kwotę przekazuje Rejestracja lub specjalista prowadzący.
  9. Pracownik Rejestracji ma prawo poprosić Pacjenta o przesłanie potwierdzenia przelewu, w szczególności w celu realizacji usługi bądź wystawienia dokumentu płatności.
  10. W przypadku braku zarejestrowania płatności wymienionej w §14 ust.6 na minimum 24 godziny przed ustalonym terminem wizyty, wizyta online nie odbywa się, a ewentualna wpłata nie podlega zwrotowi.
  11. Dostępnymi formami płatności w Gabinetach Pomorska są:
    gotówka,
    karta płatnicza,
    przelew na konto,
    BLIK.
  12. Nieopłacenie wizyty online przed terminem skutkuje jej nieodbyciem, co nie zwalnia z opłaty za nią.
  13. W przypadku spotkań cyklicznych w szczególnych sytuacjach istnieje możliwość omówienia braku płatności z terapeutą prowadzącym i ustalenia innego terminu płatności.
§11. Zasady udzielania odpłatnych świadczeń
  1. Z uwagi na specyfikę pracy, ustalona godzina rozpoczęcia wizyty może ulec zmianie.
  2. Spóźnienie pacjenta na wizytę rozpoczynającą się o ustalonej godzinie skutkuje skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia.
  3. Wizyty, które nie odbywają się z powodu nieobecności specjalisty nie są płatne. W przypadku uiszczenia przez pacjenta opłaty, w sytuacji nieobecności specjalisty opłata jest zwracana bądź zaliczana na poczet kolejnej wizyty.
  4. W przypadku odwołania wizyty przez specjalistę w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie.
  5. Brak obecności w procesie psychoterapii przez dwie kolejne wizyty przy jednoczesnym braku ich odwołania i braku płatności skutkuje zwolnieniem rezerwacji stałego terminu.
  6. W przypadku wizyt pierwszorazowych i konsultacji diagnostycznych oraz lekarskich, dwukrotna nieobecność przy jednoczesnym braku odwołania wizyt uniemożliwia kontynuację współpracy z Gabinetami Pomorska.
  7. Specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi bądź realizacji dalszych usług w sytuacji:
    braku dostatecznych bieżących kompetencji koniecznych do rzetelnego wykonania usługi;
    zidentyfikowanego konfliktu interesów bądź konfliktu etycznego;
    agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta.
  8. W sytuacji odmowy realizacji usługi bądź odmowy realizacji dalszych usług, specjalista przekazuje pacjentowi zalecenia co do dalszego postępowania.
§12.  Zasady odwoływania rezerwacji
  1. Jeżeli wizyta nie może się odbyć, należy ją odwołać przekazując informację Rejestracji lub specjaliście.
  2. Bezkosztowe odwołanie rezerwacji wizyty jest możliwe maksymalnie 24 godziny przed jej terminem. Odwołanie po tym terminie lub niepojawienie się na wizycie  bez odwołania skutkuje koniecznością wniesienia pełnej opłaty.
  3. Za wizytę przekazanie informacji o odwołaniu wizyty rozumie się: informację ustną, informację telefoniczną, SMS-ową bądź mailową. W przypadku informacji SMS-owej lub mailowej za termin odwołania rozumie się datę i godzinę wpłynięcia informacji.
  4. W przypadku nieodwołanej rezerwacji na badanie psychologiczne za pełną opłatę konieczną do wniesienia uznaje się wysokość opłaty za pierwszorazową konsultację psychologiczną specjalisty, u którego została dokonana rezerwacja.
  5. W przypadku stałych procesów terapeutycznych dopuszczalne jest dwukrotne bezpłatne odwołanie rezerwacji sesji pod rząd. Rezerwacja każdego kolejnego terminu wymaga wniesienia opłaty. Wyjątkiem od tej reguły jest hospitalizacja pacjenta.
  6. Szczegółowe zasady odwoływania rezerwacji w przypadku stałego procesu terapeutycznego reguluje również kontrakt terapeutyczny.
  7. Nieodbycie lub nieodwołanie sesji według powyższych zasad jest odpłatne niezależnie od jej przyczyny i od wydarzeń losowych z wyłączeniem nagłej hospitalizacji i śmierci osoby bliskiej.
PROWADZENIE DOKUMENTACJI W GABINETACH POMORSKA S.C.
§13. Sporządzanie dokumentacji
  1. Gabinety Pomorska nie prowadzą dokumentacji medycznej.
  2. Specjaliści z zakresu psychiatrii wymienieni w § 3 ust.2c pełnią wyłączną odpowiedzialność za proces prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów, wobec których świadczą usługi.
  3. Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. prowadzą dokumentację psychologiczną/psychoterapeutyczną w postaci opinii, informacji bądź zaświadczeń wydawanych na wniosek pacjentów. Dokumentacja prowadzona jest zgodnie z zasadami wynikającymi z kodeksu etycznego psychologa oraz tajemnicy zawodowej. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. prowadzą dokumentację pedagogiczną w postaci opinii, informacji bądź zaświadczeń wydawanych na wniosek klientów. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Notatki sporządzane przez specjalistów zatrudnionych w Gabinetach Pomorska s.c. w formie papierowej bądź elektronicznej są notatkami prywatnymi i nie stanowią dokumentacji w rozumieniu §13 ust.4. Specjaliści zatrudnieni w Gabinetach Pomorska s.c. ponoszą wyłączną odpowiedzialność za prowadzone notatki w zakresie ochrony i poufności danych.
  6. Protokoły badań psychologicznych, w tym wyniki surowe, są szczególną formą dokumentacji psychologicznej, podlegającą ochronie wynikającej z praw autorskich i kodeksu etyki zawodowej psychologa. Pełnią one rolę narzędzia pracy i nie są udostępniane. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Gabinety Pomorska s.c. prowadzą dokumentację organizacyjną, administracyjną i pracowniczą Gabinetów, w tym rejestr pacjentów.
§14. Przechowywanie dokumentacji i ochrona danych osobowych
  1. Dokumentacja organizacyjna, administracyjna i pracownicza przechowywana jest w siedzibie Gabinetów Pomorska s.c.
  2. Dokumentacja psychologiczna/psychoterapeutyczna/pedagogiczna przechowywana jest w siedzibie Gabinetów Pomorska s.c.
  3. Dokumenty rachunkowe oraz dokumentacja kadrowa przechowywana  jest przez zewnętrzne biuro rachunkowe.
  4. Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. mają dostęp do dokumentacji medycznej specjalistów z zakresu psychiatrii wymienionych w § 3 ust.2c na podstawie odrębnych dokumentów wyłącznie w zakresie koniecznym do realizacji zadań wymienionych w § 6. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Gabinety Pomorska s.c. powołują Inspektora Danych Osobowych w celu pełnienia nadzoru nad prawidłowym procesem przechowywania dokumentacji i danych osobowych.
  6. Gabinety Pomorska s.c. posiadają wewnętrzne dokumenty regulujące zabezpieczenie dokumentów oraz danych osobowych, w tym Regulamin RODO, Politykę Bezpieczeństwa Informacji, Rejestr Naruszeń.
§15. Udostępnianie dokumentacji
  1. Zakład udostępnia dokumentację wyłącznie pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym oraz organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa, na podstawie wniosku udzielonego w sposób umożliwiający ich identyfikację.
  2. Udostępnianie dokumentacji następuje w sposób zapewniający zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
  3. Dopuszczalne jest udostępnienie dokumentacji korespondencyjnie pocztą bądź za pomocą e-mail pod warunkiem wcześniejszego wniosku pacjenta lub przedstawiciela ustawowego udzielonego w sposób umożliwiający ich identyfikację.
  4. Gabinety Pomorska s.c. zastrzegają sobie prawo odmowy wydania dokumentacji, gdyby sposób wydania naruszał zasady określone w §14 ust 1 i 2.
  5. Opłaty za wydanie dokumentacji określone są w cenniku, przy czym nie pobiera się opłaty za zaświadczenie oraz za kopię opłaconej dokumentacji.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA ORAZ REKLAMACJE
§16. Prawa pacjenta
  1. Specjaliści z zakresu psychiatrii wymienieni w §3 ust.2c pełnią wyłączną odpowiedzialność za realizację obowiązków wynikających z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i innych przepisów regulujących działalność leczniczą.
  2. Realizacja praw osób korzystających z usług Gabinetów Pomorska s.c. odbywa się na podstawie niniejszego regulaminu, innych dokumentów wewnętrznych, przepisów odrębnych.
§17. Prawo do wyrażenia zgody
  1. Prowadzenie usług wymienionych w §3 jest możliwe wyłącznie wobec wyrażonej przez pacjenta świadomej zgody.
  2. W przypadku osoby małoletniej powyżej 16.r.ż. w celu prowadzenia usług wymienionych §3 konieczna jest zgoda kumulatywna na prowadzenie usług tj. świadoma zgoda zarówno osoby małoletniej powyżej 16 r. ż., jak i jego oraz opiekuna ustawowego.
§18. Prawo do informacji
  1. Obowiązkiem specjalisty jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne usługi, możliwie dostosowanej do wieku i możliwości intelektualnych pacjenta.
  2. Pacjent i jego opiekun prawny ma prawo do uzyskania informacji na temat oceny psychologicznej stanu psychicznego, diagnozy psychologicznej/psychoterapeutycznej, zalecanych i prowadzonych metod oddziaływania.
§19. Prawo do tajemnicy
  1. Specjalistów Gabinetów Pomorska obowiązuje tajemnica medyczna i tajemnica zawodowa regulowane ściśle w odpowiednich przepisach.
  2. W obszarze zwolnienia z tajemnicy zawodowej specjaliści działają zgodnie z przepisami art. 50 ust. o ochr. zdr. psych., odpowiednich art. ust. o zawodzie psychologa, kodeksu etycznego psychologa, ust. o ochronie małoletnich. 
  3. Specjalistów Gabinetów Pomorska obowiązuje tajemnica zawodowa także wobec osoby małoletniej. Opiekunowie prawni mają prawo do uzyskiwania informacji wymienionych w § 18 ust 4. Specjalista zwolniony jest z tajemnicy zawodowej na podstawie odrębnych przepisów prawa w szczególności w sytuacji: zagrożenia zdrowia bądź życia małoletniego, czynów karalnych czynionych wobec niego bądź przez niego (w tym znamion demoralizacji).
  4. Pacjenci/opiekunowie prawni wyrażają w karcie pacjenta odrębną zgodę na kontakt i udzielanie informacji objętych tajemnicą zawodową pomiędzy specjalistami obejmującymi opieką pacjenta w ramach Gabinetów Pomorska.
  5. Udzielanie informacji innym osobom i w innych wypadkach niż wyżej wymienione może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta, a w przypadku osoby małoletniej powyżej 16.r.ż. za zgodą kumulatywną, przy czym z uwagi na tajemnicę zawodową specjalista może odmówić udzielania takich informacji również za zgodą i na prośbę pacjenta i/lub opiekuna prawnego.
§20. Dodatkowe zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim
  1. Pierwsza wizyta pacjenta poniżej 18 roku życia może odbyć się wyłącznie w obecności przynajmniej jednego opiekuna prawnego bądź w wyjątkowych sytuacjach opiekuna faktycznego, pod warunkiem udzielenia zgody przez opiekuna prawnego.
  2. Formuły kolejnych spotkań ustalane są indywidualnie przez specjalistę oraz pacjenta i opiekunów prawnych w zależności od specyfiki sytuacji i prowadzonych usług.
  3. Opiekunowie prawni ponoszą wyłączną odpowiedzialność za bezpieczeństwo nieletniego w trakcie oczekiwania na wizytę oraz po jej zakończeniu, również w przypadku opóźnienia rozpoczęcia wizyty lub zakończenia wizyty przed planowanym czasem.
  4. W przypadku konsultacji i diagnozy psychologicznej i pedagogicznej podstawą jej udzielania może być zgoda jednego opiekuna prawnego. Udzielanie usług z zakresu psychoterapii wymaga zgody obu opiekunów prawnych.
  5. W przypadku pozyskania wiarygodnej informacji o konflikcie pomiędzy opiekunami prawnymi bądź braku wiedzy bądź braku zgody jednego z opiekunów, nie jest możliwe przeprowadzenie kolejnych usług wobec małoletniego.
  6. W przypadkach ograniczonej bądź odebranej władzy rodzicielskiej jednego bądź obu z opiekunów, opiekun prawny ma obowiązek przedstawić kopię stosownego wyroku sądu.
§21. Informacje dla pacjenta
  1. Gabinety Pomorska s.c. informuje, że warunkami rzetelnego prowadzenia wobec pacjenta usług zawartych w §3 są:
    udzielanie przez pacjenta i jego opiekunów prawnych prawdziwych i możliwie pełnych odpowiedzi na zadawane przez specjalistę pytania,
    okazywanie wcześniejszej dokumentacji z obszaru szeroko pojętego zdrowia psychicznego,
    udzielanie zgody na kontakt z innymi specjalistami bądź przedstawicielami instytucji istotnych z punktu widzenia oceny specjalistycznej (np. nauczyciele, kuratorzy),
    przestrzeganie zaleceń specjalisty przekazywanych w toku udzielanych usług w tym diagnostyki bądź leczenia u innych specjalistów wskazanych specjalności lub w innych formułach,
    świadoma zgoda oraz motywacja własna do korzystania z usług.
  2. Gabinety Pomorska s.c. informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe należące do pacjenta.
§22. Obowiązki pacjenta
  1. Do obowiązków pacjenta należy:
    przestrzeganie niniejszego regulaminu;
    przestrzeganie zasad higieny osobistej;
    stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
    szanowanie mienia Zakładu leczniczego:
    przebywanie w wyznaczonej poczekalni w czasie oczekiwania na wizyty, zachowanie zasad kultury osobistej i stosownej ciszy;
    zachowanie zasad poufności wobec spotykanych pacjentów Gabinetów Pomorska,
    w przypadku usług psychoterapeutycznych przestrzeganie zasad zawartych w osobnym kontrakcie.
  2. Pacjent, jego opiekun prawny bądź osoba upoważniona może zostać zobowiązany przez pracownika rejestracji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę, przeprowadzenia wizyty, wydania dokumentacji.
§23. Zakazy
  1. Zakazuje się na terenie Gabinetów Pomorska prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody Kierowników.
  2. Zakazuje się używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Gabinetów Pomorska oraz pozostawania pod ich wpływem.
§24. Reklamacje
  1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania usług Gabinetów Pomorska, ma prawo do złożenia reklamacji.
  2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji/telefonicznie lub na adres mailowy gabinetpomorska@gmail.com
  3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana ustnie, listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji.
  4. Gabinety Pomorska s.c. zastrzega sobie prawo do nieodpowiadania na reklamacje noszące znamiona uporczywości.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§25. Zagadnienia dodatkowe
  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Zakładem leczniczym.
  2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie przepisy polskiego prawa oraz pozostałe regulacje wewnętrzne Gabinetów Pomorska s.c., w szczególności umowy cywilnoprawne, Standardy Ochrony Małoletnich, klauzule ochrony danych osobowych.
  3. Gabinety Pomorska s.c. zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie.