REGULAMIN ORGANIZACYJNY GABINETÓW LEKARSKO-PSYCHOLOGICZNYCH POMORSKA
§1. Informacje wstępne
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielania usług w Gabinetach Pomorska s.c.
- Regulamin określa w szczególności:
cele i zadania Gabinetów Pomorska,
strukturę organizacyjną Gabinetów Pomorska,
rodzaj działalności prowadzonej na terenie Gabinetów Pomorska i świadczonych usług,
proces udzielania usług, w tym jego przebieg i miejsce udzielania usług,
organizację przebiegu procesu udzielania usług w przypadku pobierania opłat,
prowadzenie dokumentacji,
prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji,
zasady współpracy ze specjalistami,
sposób kierowania jednostką. - Regulamin jest dostępny do wglądu na stronie internetowej www.gabinetpomorska.pl oraz stacjonarnie w Gabinetach Pomorska.
- Korzystanie z usług oferowanych przez Gabinety Pomorska jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Za korzystanie z usług Gabinetów Pomorska uważa się pobieranie usługi świadczonej przez Gabinety Pomorska, w tym kontaktowanie się z Gabinetami Pomorska w sposób bezpośredni bądź poprzez kontakt ze specjalistami pracującymi w Gabinetach Pomorska w celu ustalenia terminu świadczenia usługi.
§2. Informacje podstawowe
- Pomorska Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne Sotwin Grochocki s.c.,
z siedzibą pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków, NIP: 677-252-36-23, REGON: 541-23-98-02. - Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne Pomorska s.c. używają nazw skrótowych Gabinety Pomorska s.c. bądź Gabinety Pomorska.
- Właścicielami Gabinetów Pomorska s.c. są:
Hubert Sotwin prowadzący działalność gospodarczą Hubert Sotwin pod adresem Pomorska 10/1 30-039 Kraków, NIP: 679-321-42-87.
Kacper Grochocki prowadzący działalność gospodarczą Kacper Grochocki pod adresem ul. Pomorska 10/1 30-039 Kraków, NIP: 676-259-85-42. - Gabinety Pomorska s.c. działają na podstawie umowy cywilnoprawnej z 01.04.25r. o założeniu niniejszej spółki cywilnej oraz regulaminu organizacyjnego.
- Kontakt z Gabinetami Pomorska s.c możliwy jest:
osobiście i listownie pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków,
telefonicznie pod numerami: 12 431 16 30 oraz 790 233 171,
przez adres e-mail: gabinetpomorska@gmail.com. - Świadczenie usług realizowane jest:
stacjonarnie, w siedzibie Gabinetów Pomorska pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków,
zdalnie, tj. za pomocą urządzeń i systemów teleinformatycznych,
poza siedzibą Gabinetów Pomorska na podstawie zawartych umów z odrębnymi podmiotami.
§3. Zakres działania i rodzaj świadczonych usług
- Gabinety Pomorska s.c. świadczą usługi szeroko pojętego wsparcia, profilaktyki, leczenia, a także promocji i edukacji z zakresu zdrowia psychicznego oraz wsparcia w organizacji administracyjnej wymienionych.
- Usługi świadczone w Gabinetach Pomorska obejmują:
psychologię i psychoterapię dzieci, młodzieży, rodzin i dorosłych,
pedagogikę specjalną i logopedię dzieci, młodzieży i dorosłych,
psychiatrię dzieci, młodzieży i dorosłych w ramach wsparcia w organizacji administracyjnej przez Gabinety Pomorska s.c. usług świadczonych przez odrębne podmioty lecznicze,
dietetykę w ramach organizacji administracyjnej przez Gabinety Pomorska s.c. usług świadczonych przez odrębne podmioty gospodarcze. - Gabinety Pomorska s.c. nie prowadzą działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 618 z późn. zm.).
STRUKTURA ORGANIZACYJNA GABINETÓW; ORGANIZACJA ORAZ ZADANIA JEDNOSTKI I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§4. Struktura organizacyjna
- Strukturę organizacyjną Gabinetów Pomorska stanowią:
Kierownicy Gabinetów Pomorska,
Specjaliści z zakresu wymienionego w §3,
Pracownicy rejestracji.
§5. Zakres czynności pracowników
- Szczegółowy zakres czynności pracownika Zakładu leczniczego określa umowa (zlecenie, o pracę) oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji.
§6. Kierowanie Zakładem oraz współdziałanie wewnątrz Zakładu
- Zakładem kierują i reprezentują na zewnątrz Kierownicy Gabinetów Pomorska;
- Kierownikami Gabinetów Pomorska są osoby prowadzące działalność gospodarczą wymienioną w § 2.
- Reprezentacja Gabinetów Pomorska na zewnątrz jest możliwa także przez każdą osobę wymienioną w § 4 po ustaleniu z Kierownikami.
- Kierownicy oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach Gabinetów Pomorska, zobowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Gabinetów Pomorska w zakresie realizacji działań wymienionych § 3
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT
§7. Organizacja procesu świadczenia usług
- W przebiegu procesu udzielania usług wymienionych w § 3 uwzględnia się:
wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa,
zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Gabinetach Pomorska,
zasady wynikające z obowiązujących przepisów prawa oraz określonych kodeksów etycznych zawodów udzielających usług z zakresu wymienionego w §3. - Odpowiedzialnymi za organizację procesu udzielania usług wymienionych w § 3 ppkt c, d są odrębne podmioty lekarskie i gospodarcze, z wyłączeniem opieki w zakresie obsługi rejestracyjnej, za którą odpowiedzialność ponoszą Gabinety Pomorska s.c., uwzględniając przy tym przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
- Gabinety Pomorska i każdy pracownik zobowiązuje się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku ze świadczeniem usług.
§8. Godziny otwarcia
- Gabinety Pomorska są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 15:00 do 20:00.
- Informacje o godzinach otwarcia Gabinetów Pomorska są umieszczone na stronie internetowej www.gabinetpomorska.pl.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Gabinetów Pomorska, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem rejestracji lub specjalistą.
- Kierownicy zastrzegają sobie prawo do zmian godzin otwarcia wyszczególnionych w § 8 ust.1 bez nanoszenia korekt na stronie internetowej i w regulaminie, w celu usprawnienia działalności Gabinetów Pomorska.
§9. Rejestracja
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej do tej czynności:
w siedzibie Gabinetów Pomorska,
telefonicznie,
mailowo,
poprzez formularz na stronie internetowej,
bezpośredni kontakt telefoniczny lub mailowy ze specjalista.
§10. Płatności za świadczone usługi
- Usługi świadczone w Gabinetach Pomorska są odpłatne.
- Opłata wnoszona jest za rezerwację terminu wizyty.
- Zakład pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna).
- Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się na stronie www.gabinetpomorska.pl, w poczekalni Gabinetów oraz u pracownika rejestracji.
- Opłaty za usługi dostępne w Gabinetach Pomorska mogą ulec zmianie.
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę.
- Płatności za wizyty online odbywają się przed wizytą i są warunkiem jej odbycia.
- Dane do przelewu oraz kwotę przekazuje Rejestracja lub specjalista prowadzący.
- Pracownik Rejestracji ma prawo poprosić Pacjenta o przesłanie potwierdzenia przelewu, w szczególności w celu realizacji usługi bądź wystawienia dokumentu płatności.
- W przypadku braku zarejestrowania płatności wymienionej w §14 ust.6 na minimum 24 godziny przed ustalonym terminem wizyty, wizyta online nie odbywa się, a ewentualna wpłata nie podlega zwrotowi.
- Dostępnymi formami płatności w Gabinetach Pomorska są:
gotówka,
karta płatnicza,
przelew na konto,
BLIK. - Nieopłacenie wizyty online przed terminem skutkuje jej nieodbyciem, co nie zwalnia z opłaty za nią.
- W przypadku spotkań cyklicznych w szczególnych sytuacjach istnieje możliwość omówienia braku płatności z terapeutą prowadzącym i ustalenia innego terminu płatności.
§11. Zasady udzielania odpłatnych świadczeń
- Z uwagi na specyfikę pracy, ustalona godzina rozpoczęcia wizyty może ulec zmianie.
- Spóźnienie pacjenta na wizytę rozpoczynającą się o ustalonej godzinie skutkuje skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia.
- Wizyty, które nie odbywają się z powodu nieobecności specjalisty nie są płatne. W przypadku uiszczenia przez pacjenta opłaty, w sytuacji nieobecności specjalisty opłata jest zwracana bądź zaliczana na poczet kolejnej wizyty.
- W przypadku odwołania wizyty przez specjalistę w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie.
- Brak obecności w procesie psychoterapii przez dwie kolejne wizyty przy jednoczesnym braku ich odwołania i braku płatności skutkuje zwolnieniem rezerwacji stałego terminu.
- W przypadku wizyt pierwszorazowych i konsultacji diagnostycznych oraz lekarskich, dwukrotna nieobecność przy jednoczesnym braku odwołania wizyt uniemożliwia kontynuację współpracy z Gabinetami Pomorska.
- Specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi bądź realizacji dalszych usług w sytuacji:
braku dostatecznych bieżących kompetencji koniecznych do rzetelnego wykonania usługi;
zidentyfikowanego konfliktu interesów bądź konfliktu etycznego;
agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta. - W sytuacji odmowy realizacji usługi bądź odmowy realizacji dalszych usług, specjalista przekazuje pacjentowi zalecenia co do dalszego postępowania.
§12. Zasady odwoływania rezerwacji
- Jeżeli wizyta nie może się odbyć, należy ją odwołać przekazując informację Rejestracji lub specjaliście.
- Bezkosztowe odwołanie rezerwacji wizyty jest możliwe maksymalnie 24 godziny przed jej terminem. Odwołanie po tym terminie lub niepojawienie się na wizycie bez odwołania skutkuje koniecznością wniesienia pełnej opłaty.
- Za wizytę przekazanie informacji o odwołaniu wizyty rozumie się: informację ustną, informację telefoniczną, SMS-ową bądź mailową. W przypadku informacji SMS-owej lub mailowej za termin odwołania rozumie się datę i godzinę wpłynięcia informacji.
- W przypadku nieodwołanej rezerwacji na badanie psychologiczne za pełną opłatę konieczną do wniesienia uznaje się wysokość opłaty za pierwszorazową konsultację psychologiczną specjalisty, u którego została dokonana rezerwacja.
- W przypadku stałych procesów terapeutycznych dopuszczalne jest dwukrotne bezpłatne odwołanie rezerwacji sesji pod rząd. Rezerwacja każdego kolejnego terminu wymaga wniesienia opłaty. Wyjątkiem od tej reguły jest hospitalizacja pacjenta.
- Szczegółowe zasady odwoływania rezerwacji w przypadku stałego procesu terapeutycznego reguluje również kontrakt terapeutyczny.
- Nieodbycie lub nieodwołanie sesji według powyższych zasad jest odpłatne niezależnie od jej przyczyny i od wydarzeń losowych z wyłączeniem nagłej hospitalizacji i śmierci osoby bliskiej.
PROWADZENIE DOKUMENTACJI W GABINETACH POMORSKA S.C.
§13. Sporządzanie dokumentacji
- Gabinety Pomorska nie prowadzą dokumentacji medycznej.
- Specjaliści z zakresu psychiatrii wymienieni w § 3 ust.2c pełnią wyłączną odpowiedzialność za proces prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów, wobec których świadczą usługi.
- Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. prowadzą dokumentację psychologiczną/psychoterapeutyczną w postaci opinii, informacji bądź zaświadczeń wydawanych na wniosek pacjentów. Dokumentacja prowadzona jest zgodnie z zasadami wynikającymi z kodeksu etycznego psychologa oraz tajemnicy zawodowej. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. prowadzą dokumentację pedagogiczną w postaci opinii, informacji bądź zaświadczeń wydawanych na wniosek klientów. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Notatki sporządzane przez specjalistów zatrudnionych w Gabinetach Pomorska s.c. w formie papierowej bądź elektronicznej są notatkami prywatnymi i nie stanowią dokumentacji w rozumieniu §13 ust.4. Specjaliści zatrudnieni w Gabinetach Pomorska s.c. ponoszą wyłączną odpowiedzialność za prowadzone notatki w zakresie ochrony i poufności danych.
- Protokoły badań psychologicznych, w tym wyniki surowe, są szczególną formą dokumentacji psychologicznej, podlegającą ochronie wynikającej z praw autorskich i kodeksu etyki zawodowej psychologa. Pełnią one rolę narzędzia pracy i nie są udostępniane. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Gabinety Pomorska s.c. prowadzą dokumentację organizacyjną, administracyjną i pracowniczą Gabinetów, w tym rejestr pacjentów.
§14. Przechowywanie dokumentacji i ochrona danych osobowych
- Dokumentacja organizacyjna, administracyjna i pracownicza przechowywana jest w siedzibie Gabinetów Pomorska s.c.
- Dokumentacja psychologiczna/psychoterapeutyczna/pedagogiczna przechowywana jest w siedzibie Gabinetów Pomorska s.c.
- Dokumenty rachunkowe oraz dokumentacja kadrowa przechowywana jest przez zewnętrzne biuro rachunkowe.
- Pracownicy Gabinetów Pomorska s.c. mają dostęp do dokumentacji medycznej specjalistów z zakresu psychiatrii wymienionych w § 3 ust.2c na podstawie odrębnych dokumentów wyłącznie w zakresie koniecznym do realizacji zadań wymienionych w § 6. Gabinety Pomorska s.c. zapewniają ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Gabinety Pomorska s.c. powołują Inspektora Danych Osobowych w celu pełnienia nadzoru nad prawidłowym procesem przechowywania dokumentacji i danych osobowych.
- Gabinety Pomorska s.c. posiadają wewnętrzne dokumenty regulujące zabezpieczenie dokumentów oraz danych osobowych, w tym Regulamin RODO, Politykę Bezpieczeństwa Informacji, Rejestr Naruszeń.
§15. Udostępnianie dokumentacji
- Zakład udostępnia dokumentację wyłącznie pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym oraz organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa, na podstawie wniosku udzielonego w sposób umożliwiający ich identyfikację.
- Udostępnianie dokumentacji następuje w sposób zapewniający zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Dopuszczalne jest udostępnienie dokumentacji korespondencyjnie pocztą bądź za pomocą e-mail pod warunkiem wcześniejszego wniosku pacjenta lub przedstawiciela ustawowego udzielonego w sposób umożliwiający ich identyfikację.
- Gabinety Pomorska s.c. zastrzegają sobie prawo odmowy wydania dokumentacji, gdyby sposób wydania naruszał zasady określone w §14 ust 1 i 2.
- Opłaty za wydanie dokumentacji określone są w cenniku, przy czym nie pobiera się opłaty za zaświadczenie oraz za kopię opłaconej dokumentacji.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA ORAZ REKLAMACJE
§16. Prawa pacjenta
- Specjaliści z zakresu psychiatrii wymienieni w §3 ust.2c pełnią wyłączną odpowiedzialność za realizację obowiązków wynikających z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i innych przepisów regulujących działalność leczniczą.
- Realizacja praw osób korzystających z usług Gabinetów Pomorska s.c. odbywa się na podstawie niniejszego regulaminu, innych dokumentów wewnętrznych, przepisów odrębnych.
§17. Prawo do wyrażenia zgody
- Prowadzenie usług wymienionych w §3 jest możliwe wyłącznie wobec wyrażonej przez pacjenta świadomej zgody.
- W przypadku osoby małoletniej powyżej 16.r.ż. w celu prowadzenia usług wymienionych §3 konieczna jest zgoda kumulatywna na prowadzenie usług tj. świadoma zgoda zarówno osoby małoletniej powyżej 16 r. ż., jak i jego oraz opiekuna ustawowego.
§18. Prawo do informacji
- Obowiązkiem specjalisty jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne usługi, możliwie dostosowanej do wieku i możliwości intelektualnych pacjenta.
- Pacjent i jego opiekun prawny ma prawo do uzyskania informacji na temat oceny psychologicznej stanu psychicznego, diagnozy psychologicznej/psychoterapeutycznej, zalecanych i prowadzonych metod oddziaływania.
§19. Prawo do tajemnicy
- Specjalistów Gabinetów Pomorska obowiązuje tajemnica medyczna i tajemnica zawodowa regulowane ściśle w odpowiednich przepisach.
- W obszarze zwolnienia z tajemnicy zawodowej specjaliści działają zgodnie z przepisami art. 50 ust. o ochr. zdr. psych., odpowiednich art. ust. o zawodzie psychologa, kodeksu etycznego psychologa, ust. o ochronie małoletnich.
- Specjalistów Gabinetów Pomorska obowiązuje tajemnica zawodowa także wobec osoby małoletniej. Opiekunowie prawni mają prawo do uzyskiwania informacji wymienionych w § 18 ust 4. Specjalista zwolniony jest z tajemnicy zawodowej na podstawie odrębnych przepisów prawa w szczególności w sytuacji: zagrożenia zdrowia bądź życia małoletniego, czynów karalnych czynionych wobec niego bądź przez niego (w tym znamion demoralizacji).
- Pacjenci/opiekunowie prawni wyrażają w karcie pacjenta odrębną zgodę na kontakt i udzielanie informacji objętych tajemnicą zawodową pomiędzy specjalistami obejmującymi opieką pacjenta w ramach Gabinetów Pomorska.
- Udzielanie informacji innym osobom i w innych wypadkach niż wyżej wymienione może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta, a w przypadku osoby małoletniej powyżej 16.r.ż. za zgodą kumulatywną, przy czym z uwagi na tajemnicę zawodową specjalista może odmówić udzielania takich informacji również za zgodą i na prośbę pacjenta i/lub opiekuna prawnego.
§20. Dodatkowe zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim
- Pierwsza wizyta pacjenta poniżej 18 roku życia może odbyć się wyłącznie w obecności przynajmniej jednego opiekuna prawnego bądź w wyjątkowych sytuacjach opiekuna faktycznego, pod warunkiem udzielenia zgody przez opiekuna prawnego.
- Formuły kolejnych spotkań ustalane są indywidualnie przez specjalistę oraz pacjenta i opiekunów prawnych w zależności od specyfiki sytuacji i prowadzonych usług.
- Opiekunowie prawni ponoszą wyłączną odpowiedzialność za bezpieczeństwo nieletniego w trakcie oczekiwania na wizytę oraz po jej zakończeniu, również w przypadku opóźnienia rozpoczęcia wizyty lub zakończenia wizyty przed planowanym czasem.
- W przypadku konsultacji i diagnozy psychologicznej i pedagogicznej podstawą jej udzielania może być zgoda jednego opiekuna prawnego. Udzielanie usług z zakresu psychoterapii wymaga zgody obu opiekunów prawnych.
- W przypadku pozyskania wiarygodnej informacji o konflikcie pomiędzy opiekunami prawnymi bądź braku wiedzy bądź braku zgody jednego z opiekunów, nie jest możliwe przeprowadzenie kolejnych usług wobec małoletniego.
- W przypadkach ograniczonej bądź odebranej władzy rodzicielskiej jednego bądź obu z opiekunów, opiekun prawny ma obowiązek przedstawić kopię stosownego wyroku sądu.
§21. Informacje dla pacjenta
- Gabinety Pomorska s.c. informuje, że warunkami rzetelnego prowadzenia wobec pacjenta usług zawartych w §3 są:
udzielanie przez pacjenta i jego opiekunów prawnych prawdziwych i możliwie pełnych odpowiedzi na zadawane przez specjalistę pytania,
okazywanie wcześniejszej dokumentacji z obszaru szeroko pojętego zdrowia psychicznego,
udzielanie zgody na kontakt z innymi specjalistami bądź przedstawicielami instytucji istotnych z punktu widzenia oceny specjalistycznej (np. nauczyciele, kuratorzy),
przestrzeganie zaleceń specjalisty przekazywanych w toku udzielanych usług w tym diagnostyki bądź leczenia u innych specjalistów wskazanych specjalności lub w innych formułach,
świadoma zgoda oraz motywacja własna do korzystania z usług. - Gabinety Pomorska s.c. informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe należące do pacjenta.
§22. Obowiązki pacjenta
- Do obowiązków pacjenta należy:
przestrzeganie niniejszego regulaminu;
przestrzeganie zasad higieny osobistej;
stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
szanowanie mienia Zakładu leczniczego:
przebywanie w wyznaczonej poczekalni w czasie oczekiwania na wizyty, zachowanie zasad kultury osobistej i stosownej ciszy;
zachowanie zasad poufności wobec spotykanych pacjentów Gabinetów Pomorska,
w przypadku usług psychoterapeutycznych przestrzeganie zasad zawartych w osobnym kontrakcie. - Pacjent, jego opiekun prawny bądź osoba upoważniona może zostać zobowiązany przez pracownika rejestracji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę, przeprowadzenia wizyty, wydania dokumentacji.
§23. Zakazy
- Zakazuje się na terenie Gabinetów Pomorska prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody Kierowników.
- Zakazuje się używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Gabinetów Pomorska oraz pozostawania pod ich wpływem.
§24. Reklamacje
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania usług Gabinetów Pomorska, ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji/telefonicznie lub na adres mailowy gabinetpomorska@gmail.com
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana ustnie, listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji.
- Gabinety Pomorska s.c. zastrzega sobie prawo do nieodpowiadania na reklamacje noszące znamiona uporczywości.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§25. Zagadnienia dodatkowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Zakładem leczniczym.
- W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie przepisy polskiego prawa oraz pozostałe regulacje wewnętrzne Gabinetów Pomorska s.c., w szczególności umowy cywilnoprawne, Standardy Ochrony Małoletnich, klauzule ochrony danych osobowych.
- Gabinety Pomorska s.c. zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie.